zaterdag 14 maart 2020

                                                     
                                Geira Romana 2020







Vandaag over precies 50 dagen zou ik mijn camino 2020 aanvangen. Ik had gepland om op 3 mei naar Porto te vliegen en vanaf Porto met de bus naar Braga te reizen.
Overnachting in Braga en op maandag 4 mei starten voor de eerste etappe van mijn camino.
Dit jaar bij wijze van hoge uitzondering dezelfde caminmo als vorig jaar.
Maar zoals het er nu naar uit ziet gaat voorlopig een en ander niet door i.v.m. het feit dat het coronavirus ook in Portugal en Spanje keihard heeft toegeslagen.
Zoals wellicht bekend is Spanje nagenoeg volledig op slot. Alle openbare en private herbergen zijn op slot en voorlopig voor onbepaalde tijd. In Spanje worden alle pelgrims die momenteel op enige camino onderweg zijn van de route gehaald en naar huis gestuurd. In Portugal is het nagenoeg hetzelfde. Ook veel hostals en hotels hebben hun deuren gesloten.
Voor als nog gaat het openbaar vervoer en de vluchten van en naar Spanje/Portugal gewoon door maar niemand weet voor hoelang nog.
Er is momenteel geen enkel vooruitzicht wanneer de situatie zich weer zal gaan normaliseren.
Blijkens mijn informatie moeten we eerder denken in maanden dan in weken.
Daarom heb ik besloten om het nog even, hooguit een paar weken, af te kijken en indien er geen vooruitzicht is om op 3 mei te vertrekken om mijn camino 2020 uit te stellen tot de tweede helft van september.
Hopelijk is de situatie dan ten goede gekeerd.
Tot nader bericht komen er dan ook geen nieuwe berichten op de weblog en wacht ik gespannen af.
Groetjes Frans.






Geen opmerkingen: