zondag 13 september 2020

                                        

 

                                       

 

Zondag 13 september 2020

Vandaag is het dan eindelijk zover, na een uitstel van ruim 4 maanden, in verband met de corona toestanden, kan ik vandaag vertrekken naar Braga om te beginnen aan mijn zoveelste camino.

Het is welbewuste beslissing geweest om vandaag te starten en ik ben mij terdege bewust van de eventuele risico´s. Maar de risico´s die ik in Spanje en Portugal zou kunnen lopen zijn m.i. niet groter dan welke ik momenteel in Nederland loop.

Voor dit jaar staat dezelfde camino op de rol als vorig jaar namelijk de Caminho da Geira y dos Arrieiros, van Braga naar Santiago over een afstand van 240 km of iets meer. Het is voor het eerst dat ik een camino voor het tweede jaar achter elkaar loop, maar om dit te begrijpen moet je deze camino kennen. Voor mij is het de mooiste, de afwisselendste en avontuurlijkste van alle tot nu toe gelopen camino´s. dus voor herhaling vatbaar.

Het reisschema is hetzelfde als vorig jaar met dezelfde etappe- en overnachtings plaatsen.

Een groot verschil met anderen jaren is dat ik dit jaar niet tijdens mijn tocht dagelijks een verslag zal plaatsen in dit blog. Aangezien de opzet van mijn verslagen totaal anders zal zijn dan andere jaren heb ik besloten om pas na thuis komst van deze tocht uitgebreid verslag te doen van mijn bevindingen en belevenissen. E.e.a. vergezeld van vele foto's,

Voordeel hiervan is bovendien dat ik mijn tablet met toebehoren kan thuis laten wat toch weer 1,3 kg scheelt in mijn rugzak. Wel zal ik regelmatig een kort berichtje achterlaten op Facebook en binnen mijn Whatsappgroep.

Dus voor de verslagen wachten tot na 2 oktober en ik breng jullie uitgebreid op de hoogte.

Groet, Frans.



1 opmerking:

An zei

Hoi Frans
Hopelijk net zo,n mooie tocht als vorig jaar.
En leuk weer dezelfde mensen ontmoeten bij de slaapplaatsen,veel plezier grt An